To jest zaokrąglony prostokąt
./zuchy.html
./podziekowanie.html
logo szkoły

Dnia 5 X 2010r. grupa uczniów z klas IV,V,VI i II odbyła wycieczkę  do Łodzi  ( Manufaktura) celem wzięcia udziału
w interesującej lekcji historii oraz  fizyki.
Na początku wehikuł  czasu przeniósł nas do świątyni, gdzie obejrzeliśmy proces mumifikacji  zwłok zaprezentowany przez  egipskiego kapłana. Następnie, oglądając  interesujące eksponaty
np.  hieroglify, postać  sfinksa, narzędzia,  naczynia, biżuterię itp.  zbliżyliśmy się  wrót grobowca faraona. Nie spodziewaliśmy się, że czeka nas tak ekscytująca, a nawet straszna przygoda. Przewodnik  ostrzegał , że wszelkie hałasy mogą obudzić spoczywające w grobowcu mumie.
I słowo stało się faktem, podczas małego zamieszania  w ciemnym  labiryncie mumia  podniosła się
z okrzykiem niezadowolenia  z grobu. Było to jednak małe piśnięcie w porównaniu z wrzaskiem  jakie podnieśliśmy my . Z ogromna ulgą, ale i  nauczką na przyszłość, że nie zakłóca się spokoju zmarłych opuściliśmy grobowiec.
Po  obejrzeniu wystawy o Egipcie wkroczyliśmy w świat nauki  - eksperymentarium. Tutaj również emocje  wzięły górę nad rozsądkiem. Wszyscy  chcieli zobaczyć  , dotknąć, spróbować . Nawet nie zauważyliśmy , że minął czas  zwiedzania  i pora było  wracać do szkoły.
To była bardzo udana wyprawa. ( B.S.)

Podróż w czasie , czyli wyprawa do starożytnego Egiptu.