To jest zaokrąglony prostokąt
logo szkoły
Projekty w szkole
"Komputer
w każdym wieku oknem na świat"

W dniach 8 i 9 czerwca 2010 r. 10-osobowa grupa uczniów z klas V i VI pod opieką p. Bożeny Sobczak wzięła udział
w wycieczce Szlakiem Orlich Gniazd  do Krakowa. Czas ten spędziliśmy wspólnie z grupą uczniów ze szkoły w Bełdowie. Była to okazja do wzajemnego poznania a nawet nawiązania nowych przyjaźni.
Trasa wycieczki wiodła przez Częstochowę, gdzie zwiedziliśmy klasztor na Jasnej Górze. Pod opieką przewodnika mogliśmy zobaczyć Salę Rycerską, muzeum 600-lecia NMP, Kaplicę Cudownego Obrazu. Bardzo refleksyjnymi okazały się 2 momenty; przejście za ołtarzem z Cudownym Obrazem oraz moment zasłonięcia o godz. 12.00.
Drugim punktem wycieczki było zwiedzanie ruin zamku w Ogrodzieńcu, wejście krętymi schodami na sam szczyt
i podziwianie krajobrazu urozmaiconego różnego kształtu skałami wapiennymi. W godzinach popołudniowych dotarliśmy do Ojcowa, wspięliśmy się do zamku na Pieskowej Skale po drodze oglądając z bliska Maczugę Herkulesa i inne okazy skalne. Spacer Doliną Prądnika był ostatnim punktem wyprawy tego dnia.
Noc spędziliśmy w gospodarstwie agroturystycznym pod Olkuszem, gdzie również nie brakowało atrakcji w postaci boiska, placu zabaw, oswojonego osiołka , owiec, psów, kotów chętnych do zabawy.
Drugi dzień przeznaczyliśmy na Kraków. Zwiedziliśmy Katedrę Wawelską, odwiedziliśmy sarkofag Lecha i Marii Kaczyńskich, odpoczęliśmy na dziedzińcu zamkowym wysłuchując informacji przewodnika po czym udaliśmy się na Rynek Krakowski. Po obejrzeniu Kościoła Mariackiego, wysłuchaniu Hymnu z wieży mariackiej straciliśmy resztę pieniędzy odwiedzając wszystkie możliwe miejsca na rynku. Ok. godziny 15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Dziękujemy kolegom i koleżankom ze szkoły w Bełdowie za miłe towarzystwo a paniom: Małgosi Andrzejczak i Joli Rząckiej za zaproszenie naszych uczniów do wspólnego wyjazdu. (B.S)