To jest zaokrąglony prostokąt
./biblioteka.html
./zuchy.html

Wycieczka do Torunia
Na jednodniową wycieczkę do Torunia udaliśmy się w dniu 17 października 2017 roku.
O godzinie 7.00  wszyscy (no prawie wszyscy) uczniowie klasy 3a, 3b, 5-oro ucz. kl. II oraz czterech chłopców z klasy VI  byli już pod budynkiem szkoły.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce  najpierw obejrzeliśmy ruiny Zamku Krzyżackiego, a następnie udaliśmy się pod kościół  pw. św. Jakuba i św. Filipa, który zaliczany jest do najcenniejszych i najciekawszych osiągnięć architektonicznych średniowiecza na terenie Polski.
Wąskimi uliczkami przeszliśmy pod Krzywą Wieżę, a następnie udaliśmy się przed dom Mikołaja Kopernika.  Dalszym punktem wycieczki było udanie się pod  Pomnik Mikołaja Kopernika.
Na rynku mogliśmy kupić pamiątki, podziwiać ratusz i inne zabytki na toruńskiej Starówce.
Kolejnym punktem wycieczki był seans w Planetarium. Wszyscy z zapartym tchem oglądaliśmy i uczyliśmy się jak rozpoznawać gwiazdy, poznaliśmy podstawowe informacje związane z ruchem wirowym oraz obiegowym Ziemi, zjawisko dnia i nocy oraz następstwo pór roku. W przystępny sposób poznaliśmy, jak zmienia się wygląd nieba i układ gwiazdozbiorów w ciągu roku.
Dużą atrakcją była wizyta w Domu Legend, czyli interaktywne muzeum i teatr, w rzeczywistości to piwnica - gotyckie podziemia kamienicy na Starym Mieście. W tym miejscu, przenieśliśmy się w świat magicznych opowieści o mieście
i jego historii. Poznaliśmy opowieść o wylaniu nieczystości na głowę króla Jagiełły, historię flisaka, który uratował miasto przed plagą żab oraz poznaliśmy powody pochylenia się Krzywej Wieży. Niektórzy z nas byli zamknięci w klatce, ale na szczęście zostali wypuszczeni i mogliśmy udać się na pyszny obiad.
Główną atrakcją w Toruniu były odwiedziny w Muzeum Piernika, gdzie uczniowie samodzielnie wypiekali toruńskie pierniki, wszyscy byli zachwyceni. Ponieważ naszych wypieków nie można było zjeść , więc kupiliśmy pyszne pierniczki toruńskie w piernikowym sklepie.
Wycieczka do Torunia, jednego  z najstarszych miast polskich, była bardzo udana, tym bardziej, że dopisywała nam  piękna, słoneczna pogoda.
Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domów.                                                              Op. J.Ogińska