To jest zaokrąglony prostokąt
./zuchy.html

Wycieczka do Warszawy

l
     5 czerwca 2014 roku ponad 30-osobowa grupa dzieci z klas I-III oraz z klasy 0 wyruszyła autostradą
na wycieczkę do Warszawy. Zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów.
Pierwszym miejscem, które obejrzeliśmy było  Lotnisko Chopina w Warszawie, czyli  największy port lotniczy
w Polsce.
Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły od razu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Najpierw zrobiliśmy zdjęcie  pod Pomnikiem Marszałka Józefa Piłsudskiego, a później Fryderyka Chopina. Dużą atrakcją były Basie, czyli wiewiórki dla których dzieci przywiozły orzechy. Niestety, wiewiórka nie bała się tylko mamy Kacpra i tylko z Jej ręki zjadła orzeszka. Ciekawe dlaczego nie podeszła do żadnego dziecka?
Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb. Później udaliśmy się w kierunku Biblioteki Uniwersyteckiej, na której znajduje się jeden największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Wszystkie jego części połączone są kładkami, ścieżkami i mostkami. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów
i pracowników naukowych, ale także turystów, którzy mogą stąd podziwiać panoramę miasta.
Jednym z ostatnich punktów naszej wycieczki był spacer uliczkami Starego Miasta. Tam widzieliśmy Pomnik Małej Syrenki  oraz przepiękne, kolorowe kamieniczki.
Przewodnik przedstawił nam historię Barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego.
Na Starówce wydaliśmy wszystkie pieniądze na pamiątki z Warszawy oraz pyszne lody. Po krótkim odpoczynku  pod Kolumną króla Zygmunta  III Wazy udaliśmy się w drogę powrotną. Zza szyb autokaru widzieliśmy Pomnik Nike- przedstawiający  antyczną boginię zwycięstwa Nike jako symbol walczącej Warszawy. Poświęcony jest pamięci "Bohaterów Warszawy 1939-1945", którzy oddali życie w obronie ojczyzny. Ostatni punkt wycieczki, mimo ogromu wrażeń, był przez wszystkich wyczekiwany - wizyta w restauracji Mcdonalds, jedzenie było pyszne, no niekoniecznie zdrowe.
Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia z dużą dawką  wrażeń byliśmy zadowoleni.