Szkoła Podstawowa
z oddziałami integracyjnymi
im. Janusza Korczaka w Rudzie Bugaj
Co się dzieje w Szkole z klasą 2.0?
I
W roku 2014 Szkoła Podstawowa w Rudzie Bugaj obchodziła 40-lecie istnienia w obecnym budynku.
W związku z zaplanowanymi obchodami podjęto szereg działań wychowawczych, m.in. został opracowany projekt ogólnoszkolny pt. "40 lat minęło...". W związku z tym 9-osobowa grupa uczniów z klasy II postanowiła włączyć się
w działania szkoły i opracowała folder nt. "Moja szkoła ma 40 lat ". Prace nad folderem rozpoczęły się już
w lutym . Wspólnie opracowaliśmy plan działań, omówiliśmy sposób i tematykę gromadzonych informacji,
a także przygotowanie potrzebnych materiałów. Dzieci pisały teksty o szkole, robiły zdjęcia, drukowały je, wyszukiwały potrzebne informacje ze stron internetowych, przeglądały kroniki szkolne. Końcowym etapem pracy było wykonanie folderu - "Moja szkoła ma 40 lat". Dzieci doskonale sobie poradziły z realizacją projektu, każdy był zaangażowany, zespoły zgodnie ze sobą współpracowały. Folder "Moja szkoła ma 40 lat " został zaprezentowany w Dniu Święta Szkoły w dniu 4 kwietnia 2014 roku, był wyeksponowany na szkolnym korytarzu. Dzieci miały również możliwość zaprezentowania swojej pracy szerszej publiczności i podzielenia się wrażeniami, które towarzyszyły podczas realizacji projektu podczas majówki z mamą i tatą w dniu 23 maja 2014 roku. Zadania , które podjęli uczniowie pobudzały ich do twórczych działań , zmierzały do przygotowania wspólnej pracy-folderu szkoły oraz kształtowały umiejętność korzystania z narzędzi TIK. Dzięki realizacji tego projektu uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat historii szkoły, byli dumni że są uczniami tej szkoły. Potrafili zgodnie współpracować w swoich zespołach oraz w grupie. Dobrze poradzili sobie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych w projekcie. Należy nadmienić, że dokładny opis projektu zamieszczono na stronie <http://szkolazklasa2013.ceo.nq.pl/dokument_widok?id=6593>, gdyż w roku szkolnym 2013/2014 uczestniczymy w programie Szkoła z klasą 2.0. op.OJ.
l